Eliptický trenažér - skvelá kondícia za pár týždňov

Datum: 05.02.2024

Chcete sa dostať do formy, posilniť svaly, zlepšiť krvný obeh a zároveň si užiť pohodlný a zábavný tréning? Ak je vašou odpoveďou áno, mali by ste vyskúšať eliptický trenažér, ktorý je jedným z najpopulárnejších a najúčinnejších fitness zariadení na trhu.

Eliptický trenažér - skvelá kondícia za pár týždňov

Čo je to eliptický trenažér?

Eliptický trenažér, tiež známy ako orbitrek alebo eliptical, je stroj, ktorý simuluje pohyb behu, chôdze alebo lyžovania. Má dva pedále na pevný postoj nôh a pohyblivé rukoväte. Pedále a rukoväte sú spojené mechanizmom, ktorý umožňuje plynulý, kruhový pohyb. Tento pohyb je šetrný ku kĺbom, pretože nevzniká nárazová záťaž, ktorá sa vyskytuje pri behu na tvrdom povrchu. Zároveň je pohyb na eliptickom trenažéri veľmi efektívny na spaľovanie kalórií, pri pohybe zapájate do cvičenia všetky svaly tela.

Aké partie sa dajú na trenažéri formovať?

Eliptický trenažér je vynikajúci  fitness stroj na formovanie nielen spodnej, ale aj hornej časti tela. Pri cvičení na trenažéri sa najviac namáhajú nasledujúce svalové skupiny:

  • Nohy: Na eliptickom trenažéri sa cvičia predovšetkým stehná a lýtka. Ak sa chcete viac zamerať na zadné stehná a sedacie svaly, môžete meniť smer pohybu pedálov a šliapať dozadu. Pre rýchle spaľovanie zvoľte nižší stupeň záťaže a vyššiu rýchlosť.
  • Brušné svaly: Na trenažéri sa cvičia aj brušné svaly, ktoré sa podieľajú na udržiavaní rovnováhy a stabilizácie tela. Snažte sa pri cvičení držať chrbát rovno, brucho vtiahnuté a nepoužívať rukoväte. Týmto spôsobom budete nútení zapájať viac brušné svaly a zlepšíte koordináciu a držanie tela.
  • Svaly paží: Počas tréningu na eliptickom trenažéri sa cvičia aj ruky, ktoré sa pohybujú s rukoväťami. Do pohybu sa zapájajú predovšetkým ramená. Zvýšte odpor trenažéra a tlačte na rukoväte silnejšie. Svaly na rukách sa budú formovať rýchlejšie.
  • Svaly chrbta: Svaly chrbta sa pri cvičení na trenažéri podieľajú na pohybe rúk a udržiavaní správnej polohy tela. Ak sa chcete viac zamerať na chrbát, snažte sa držať chrbát rovno, ramená dozadu a hlavu hore. Uvedený postoj je tiež prevenciou proti bolestiam chrbtice.

Ako sa dá na eliptickom trenažéri dosiahnuť čo najlepšia kondícia?

Eliptický trenažér je ideálny na zlepšenie kardiovaskulárnej kondície, ktorá je dôležitá pre zdravie srdca, pľúc a ciev. Rýchlosť budovania kondície závisí od viacerých faktorov. Aby ste dosiahli čo najlepšie výsledky, mali by ste cvičiť na trenažéri aspoň 3-krát do týždňa po dobu 20 minút. Výsledky cvičenia sa dostavia rýchlejšie, keď zvolíte na stroji vyššiu záťaž a intenzitu. Vyšší level je skvelý pre kardiovaskulárnu kondíciu a spaľovanie  kalórií. Intenzitu cvičenia môžete meniť pomocou odporu trenažéra, rýchlosti pohybu, dĺžky tréningu alebo intervalového tréningu, kedy sa striedajú fázy vysokej a nízkej intenzity. Dôležité je tiež to, aby vás cvičenie bavilo. Zábavu dosiahnete pomocou hudby, videa, podcastu, audioknihy, aplikácie alebo pekného športového oblečenia z obchodu inSPORTline.

Autor: Gabriela Kudláčová

 

Čítané: 374 x