V prvom rade je dôležité uvedomiť si, že niekto z nás nevie byť stopercentný a občas jednoducho všetko nestihneme. Na druhej strane nám môže pomôcť zorganizovať si čas. Ak sa budete držať našich rád uvidíte, že stihnete viac vecí a budete v menšom strese.
Kľúčové sú zoznamy
Nazvime to zoznam úloh či denný plánovač, práve toto vám výborne pomôže stihnúť všetko, čo v daný deň chcete, alebo musíte. Vždy ráno, alebo pokojne ešte predchádzajúci deň večer si spíšte zoznam úloh. Mnohým ľudom pomáha aj to, keď si naplánujú, ktorú úlohu urobia ako prvú a koľko času im asi zaberie. V priebehu dňa si úlohy odškrtávajte, bude vás to motivovať. Ak potrebujete väčšiu motiváciu, skúste techniku študentov, ktorí sa učia na dôležité skúšky, po každej ukončenej úlohe sa odmeňte. Pokojne si pustite obľúbenú pesničku, urobte si kávu alebo dajte kúsok čokolády. Najmä aby ste nevypadli z rytmu a zoznam sa vám nerozsypal.
Aktivity pridávajte postupne
Do svojho denného harmonogramu chcete pridať pravidelné prechádzky, cvičenie, učenie jazyka či hranie sa s deťmi no na všetko nemáte čas? Choďte na to postupne. Nemá zmysel naplánovať si po práci ešte ďalších desať aktivít, potom sa presne stane to, že prestanete stíhať a bude vás to frustrovať. Najprv pridajte jednu aktivitu a keď si na takýto režim zvyknete, pridajte ďalšiu. Pokojne si stanovte, že sa každej budete venovať hodinu denne či týždenne. Po čase zistíte, že to zrazu ide. No ak máte stále pocit, že na to všetko čo by ste chceli, jednoducho nemáte čas, skúste si odmerať, ako dlho strávite s telefónom v ruke, vypočíta vám to váš vlastný smartfón.
Spoločnosť Hootsuite a agentúra We Are Social urobili prieskum, podľa ktorého strávil človek v roku 2018 na internete v priemere 6 hodín a 42 minút. Keby to vo vašom prípade bola len polovica, aj tak je to kopec času, ktorý by ste mohli stráviť aj zmysluplnejšie.