Vieme, ako si spestriť beh a korčuľovanie

Datum: 30.03.2023

Prichádzajú dni, kedy na bežeckých trasách okrem bežcov vidíme desiatky korčuliarov. Príjemné jarné počasie je ideálne na korčuľovanie i behanie.

Vieme, ako si spestriť beh a korčuľovanie

Oba druhy pohybu sú však značne stereotypné, a ak im nedodáte šťavu, môžu vás začať nudiť. Poradíme vám, ako si spestriť beh a korčuľovanie tak, aby vás bavili aj po mesiacoch športovania.

Progres počas in-line korčuľovania

V prípade, že sa chystáte korčuľovať po prvý raz, odporúčame kúpiť nielen kolieskové korčule, ale tiež fitness hodinky. Menej skúsení športovci sa vďaka fitness hodinkám dostanú k rôznym informáciám, ktoré im zaručia progres. Fitness hodinky dokážu monitorovať nielen vzdialenosť, ktorú prekorčuľujete, ale tiež váš tep. Vďaka tepovej frekvencii je možné zostaviť adekvátny tréningový plán podľa toho, či chcete schudnúť, alebo len budovať kondíciu. Monitorovanie tepu spolu so spálenými kalóriami a vzdialenosťou je zároveň motiváciou k lepším výkonom.

Počas korčuľovania môžete používať závažia. Závažia na rukách pomáhajú k budovaniu svalstva hornej časti tela a celý tréning robia náročnejší. Neoprénové závažia na ruky sa pripevňujú k zápästiu a niektoré priamo na dlane. Pre náročnejších sú určené závažia s možnosťou zmeny hmotnosti.

Behanie ako na prekážkovej dráhe

Behať je možné v jednom tempe, tempo meniť alebo si beh spestriť iným cvičením. Skvelou možnosťou, ako premeniť obyčajný beh na rozmanitý tréning, je zahrnutie cvičenia s vlastnou váhou do bežeckej rutiny. Čo to znamená? Ak beháte po bežeckých trasách, po kilometri zastavte a venujte sa posilňovaniu s vlastnou váhou. Na trávnatej ploche robte planky alebo kľuky. Oba cviky striedajte s drepovaním a výpadmi.

Zábavné je vybehnúť do prírody a v strede trasy si dopriať zopár minút iného kardio tréningu – skákania na švihadle. Švihadlo je skladné, takže ho jednoducho skryte do vrecka bežeckej bundy a v pravom okamihu švihadlo použitie. Niektorí bežci striedajú beh s cyklistikou, čo je tiež spôsob, ako zmeniť stereotyp behania.

Ak beháte už dlhšiu dobu a máte kondíciu, vyskúšajte behať so záťažovou vestou. Garantujeme vám, že po pár kilometroch s kilogramami navyše pocítite všetky svaly v tele. Záťažová vesta je perfektná na zvyšovanie kondície a budovanie svalov počas kardio cvičenia i posilňovania s vlastnou váhou. Záťažové vesty s hmotnosťou od 1 do 20 kg kúpite v internetovom obchode inSPORTline. V niektorých záťažových vestách je možné regulovať hmotnosť pridávaním alebo odoberaním závaží.

 

 

 

Čítané: 75 x